Allmänna villkor

Allmänt 

Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning från www.underhundra.se 

Teja Mulic Consulting AB Runebergsgatan 2 , 

 41658 Göteborg org nr :559215-8959 

Avtal mellan dig och Under hundra om leverans av dina beställda produkter uppstår när du får en leveransbekräftelse. 

För att handla på Under Hundra ska du ha fyllt 18 år, inte stå under förmyndarskap och i övrigt ha kapacitet att ingå avtal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss. 
Vi reserverar oss för tekniska fel, tryckfel och felskrivningar. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad.  
 

För närmare information om hur Under hundra hanterar och behandlar dina personuppgifter, se Under hundras Integritetspolicy. 

 

Produkter som är slut i lager 
Om någon vara som du har beställt inte finns i lager när din beställning ska packas, så kommer enbart de varor som du beställt och som finns i lager att levereras till dig. De varor som inte kan levereras kommer istället att krediteras till dig. Om ditt köp översteg 350 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad. 

Leveranser och beställning 
Fri frakt när du handlar för minst 350 kr eller mer. 

Levereras med PostNord. 

Avisering 
När ordern skickats från vårt lager mailas ett besked angående detta till din mail med en spårningslänk. 

Ej uthämtade paket 
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället enligt PostNords bestämmelse, därefter skickas det tillbaka till Under hundra. Har du betalat din order men ej hämtat ut den, kommer du automatiskt att krediteras summan på produkterna (men ej för fraktkostnaden) när vi hanterat din leverans. Under Hundra tar även ut en administrativ avgift på 100 kr vid ej uthämtad leverans. 
 

Force Majeure 
Under hundra är inte skyldig att fullgöra köpet om det föreligger ett hinder som Under hundra inte kan övervinna eller fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till kundens intresse av att Under hundra fullgör köpet. Kunden har inte heller rätt till ersättning för den skada som kunden lider genom Under hundras dröjsmål eller fel om dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför Under hundras kontroll som Under hundra inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet. 

 
Order- och leveransbekräftelser/kvitto 
När du slutfört en beställning så får du en orderbekräftelse till din e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela Under hundras kundservice så skickar vi om bekräftelsen. 
När varorna skickas från Under hundras lager får du även en leveransbekräftelse/kvitto via e-post. Avtal mellan dig och Under hundra om leverans av dina beställda produkter uppstår när du får en leveransbekräftelse. 

Byte, ångerrätt och reklamation 
Vid retur till Under hundra bekostas returen utav kunden. Vid obruten förpackning har du möjlighet att få pengarna tillbaka direkt vid godkänd ångerrätt eller reklamation. 

Returadressen är: 
Teja Mulic Consulting AB 
Runebergsgatan 2 

41658 Göteborg 
 
Under hundra ansvarar inte för varan under den tid som den skickas tillbaka till Under hundra från kund med anledning av ångerrätt eller reklamation. 

Notera att byte inte kan ske hos Under hundra däremot kan ångerrätt och retur ske. 

Byte 
Byte kan inte ske hos Under hundra däremot kan du utöva din ångerrätt och beställa på nytt. 

Ångerrätt 
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 30 dagar vid köp. Ångerperioden räknas från det datum då du eller någon av dig angiven person mottog den sista varan/varorna i din beställning. 

Från ångerrätten undantas vissa produkter. Varan måste återlämnas med obruten förpackning samt i övrigt oanvänt och oskadat skick. Av hälso- och hygienskäl omfattas inte produkter med brutet emballage eller annan bruten plombering. 
 
*) För julhandeln gäller förlängd ångerrätt t.o.m. 20 januari på köp genomförda mellan 14 november t.o.m. 24 december. 
 

Nyttjande av ångerrätten 
Enklaste sättet att ångra en vara är att kontakta Under hundras Kundservice på telefon eller e-post, se kontaktuppgifter, innan du returnerar varan.  
Om du väljer att skicka tillbaka produkten ska produkten skickas till Under hundra inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Under hundra att du ångrat dig. Returen bekostas utav kunden. 

Du får din återbetalning senast 14 dagar efter att vi blev informerade om ditt beslut att ångra beställningen. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid beställningen om du inte uttryckligen går med på något annat. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. 

Rea- och utförsäljningsvaror 
Vid köp av rea- och utförsäljningsvaror gäller ej byte eller returrätt. Ångerrätt och distansavtalslag på 30 dagar från uthämtningsdag gäller vid köp och bekostas utav dig som kund och skickas till: 
 
Teja Mulic Consulting AB Runebergsgatan 2, 41658 Göteborg. 

Under hundra ansvarar inte för varan under den tid som den skickas tillbaka till Under hundra från kund med anledning av ångerrätt eller reklamation. Var noga med att skicka tillbaka som ett paket och behåll sändningsnummer tills att du blivit återbetald eller kontaktad. 
 
Reklamation 
Under hundra garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer har du tre års reklamationsrätt på ursprungliga fel från den dag du mottar produkten. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Under hundras kundservice. 

Gåvor och varuprover vid köp 
Vid retur av köpta produkter ska gåvor och varuprover, som har erhållits av Under hundra med anledning av kundens köp, också returneras av kunden. 

Under hundra förbehåller sig rätten att skicka med varuprover i försändelsen till kunden. 
 
Fraktkostnader 
Vid godkänd reklamation bekostar Under hundra kostnaden för returfrakt. Om reklamationen inte är giltig eller om du utövar din ångerrätt betalar du själv kostnaden för returfrakten. 
 
 
Allergisk Reaktion 
Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos Under hundra kan du kontakta kundservice. Vi registrerar aldrig uppgifter om din hälsa eller lämnar rekommendationer om din hälsa eller allergiska reaktioner. 
 
 
Betalning och priser 
Kortbetalning 
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa, Mastercard eller Eurocard kan betala genom ditt kontokort. 

 
Faktura 
Fakturan skickas via mail från Klarna. Fakturan överlåts till vår samarbetspartner, Klarna AB, som gör en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor till folkbokförd adress. För Klarnas villkor om faktura som betalningsalternativ, se Klarnas hemsida. 
 
Delbetalning (Klarna konto) 
Om du väljer delbetalning som betalningsalternativ, väljer du själv varje månad hur mycket du vill betala. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB. Leverans av delbetalda varor sker endast till folkbokförd adress. För Klarnas villkor om delbetalning som betalningsalternativ, se Klarnas hemsida.  


Priser 
Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms som redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot. 
 
Presentkort 
I dagsläget tillämpar Under hundra inte presentkort men kommer inom kort att börja med det. 

Produktinformation och bilder 
Under hundra gör sitt bästa för att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Vi rekommenderar dock att du alltid dubbelkollar produktinformation och innehållsförteckning på förpackningen när du får din leverans, särskilt om du är allergisk eller överkänslig mot något ämne. 

Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek,språk och layout än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym, information och produkt som gäller. 
Observera att färgproverna på produkter på Under hundra kan variera beroende på din bildskärm samt dina individuella skärminställningar. 
 
Är du osäker på någon produkt vänligen kontakta vår kundservice . 
 
Ändringar av köpvillkor 
Under hundra förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren. Ändringar av köpvillkoren kommer att informeras på www.underhundra.se.

Kundservice 
Det går bra att kontakta vår Kundservice angående frågor eller annat som rör Under hundras köpvillkor, om du vill ha rådgivning kring produktval kan du också kontakta oss. 

Köpvillkoren fastställdes av Under hundra den20 maj 2021